Δευτέρα, Μαρτίου 26, 2007

Για το βιβλίΑ του ελληνικού σχολείου ...

Μάζεψα μετά από προτροπή των Μαύρο Πρόβατο και Καλύβα/Π. Ζέρβας υλικό από το Ριζοσπάστη, ο οποίος εδώ και 1.5 μήνα αφιερώνει μία στήλη σχολιάζοντας τα "προοδευτικά" και "ευρωπαϊκά" σχολικά βιβλία. Δεν έχω πρόσβαση στα ίδια τα βιβλία, αλλά μάλλον δεν έχει και ψεύτικα αποσπάσματα ο Ρίζος .. :-).

  • (Μαθηματικά ΣΤ' δημοτικού): Σελίδα 17. Κεφάλαιο 6ο. Πρόβλημα πρώτο: Πόσα λεφτά κέρδιζε ο Bill Gates το 2003 (!) Η Microsoft είναι ...παγκόσμια πατρίδα.
  • (Μαθηματικά ΣΤ' δημοτικού): Σελίδα 29. Κεφάλαιο 11ο. Πρόχειροι λογαριασμοί ο τίτλος. Τα στοιχεία για τις τρεις πολυπληθέστερες χώρες του κόσμου (Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ) παραπέμπουν το μαθητή στην πηγή. «The World Factbook 2003» της CIA!!! Ναι όπως το διαβάζετε. Στο σχολικό βιβλίο, το υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως έγκυρη πηγή επέλεξαν και τύπωσαν τη CIA.
  • Ο Απόστολος Παύλος και η «Warner Bros»: «Ο Γιώργος έφερε στην τάξη δύο φωτογραφίες που βρήκε στο διαδίκτυο. Παρουσίαζαν ένα μεγάλο πλοίο, που είχε γείρει στο πλάι, ενώ από παντού το χτυπούσαν μανιασμένα τα κύματα του ωκεανού. Ενα ελικόπτερο διάσωσης τραβούσε μέσα σε ένα καλάθι δύο ναυαγούς. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν. Αλλά κι ο δάσκαλος δεν έχασε την ευκαιρία. "Ξέρετε παιδιά", τους είπε, "κι ο Απόστολος Παύλος κάποτε κινδύνεψε με τον ίδιο τρόπο, όταν χρειάστηκε να ταξιδέψει από τη φυλακή της Καισαρείας, όπου βρισκόταν, προς τη Ρώμη για να δικαστεί εκεί. Ομως με τη βοήθεια του Θεού κατάφερε να σωθεί, όχι μόνο ο ίδιος αλλά και όλοι όσοι ήταν μαζί του». (Θρησκευτικά Ε' Δημοτικού, «Αγωνιζόμαστε με χαρούμενη διάθεση»). Ολόκληρο το άρθρο.
  • Ο ανοιχτός δρόμος της «επιχειρηματικότητας» : «Σήμερα ο δρόμος της επιχειρηματικότητας είναι ανοιχτός σε όλους. (...) Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ανταγωνιστικότητα" του Υπουργείου Ανάπτυξης, με τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τη δική σου συμμετοχή, ενισχύει τις νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες των Ατόμων με Αναπηρίες. Στη μεταποίηση. Το εμπόριο. Τις υπηρεσίες. Τον τουρισμό. Ελα τώρα κι εσύ στο δρόμο της ανάπτυξης(...)

    (...) Τώρα υπάρχει η δυνατότητα να γίνεις επιχειρηματίας! Αν είσαι Ατομο με Αναπηρία μπορείς να υποβάλεις πρόταση στον ΕΟΜΜΕΧ για να ξεκινήσεις επιχειρηματική δραστηριότητα.(...)» (Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου, σελίδα 60). Ολόκληρο το άρθρο.

  • Καταρτίσου για να «πετύχεις»... :
    «ΟΑΕΔ - Προγράμματα Κατάρτισης. Σήμερα ο πιο συνηθισμένος λόγος κοινωνικής κινητικότητας είναι η αλλαγή επαγγέλματος. Πολλά επαγγέλματα εξαφανίζονται, όπως τα παραδοσιακά επαγγέλματα μικροκατασκευαστών και τεχνιτών. Νέες τεχνολογίες μπαίνουν στην παραγωγή και μαζί τους νέες ειδικότητες. Πολλά επομένως άτομα οδηγούνται στην ανεργία και την καθοδική κινητικότητα. Γι' αυτό η πολιτεία οργανώνει προγράμματα κατάρτισης νέων σε νέα επαγγέλματα και τεχνολογίες.

    Να ενημερωθείτε από τον ΟΑΕΔ για αυτά τα Προγράμματα και μέσα από το μάθημα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού».

    (Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Γ' Γυμνασίου, κεφάλαιο 3 - «Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή», σελίδα 26). Ολόκληρο το άρθρο.

  • Οι επιχειρήσεις ... ευεργέτες των πανεπιστημίων:
    «Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης υπάρχει μόνο σε μεγάλες επιχειρήσεις και η λειτουργία του έχει κάποιο κόστος που επιβαρύνει την τιμή πώλησης του παραγόμενου προϊόντος.

    Συνεπώς, αν το τμήμα ερευνών δεν αντισταθμίζει το κόστος λειτουργίας του από τις εφαρμογές των καινοτομιών του, η λειτουργία του είναι ασύμφορη. Σαν εναλλακτική λύση πολλές μεγάλες επιχειρήσεις συνεργάζονται με πανεπιστήμια ή ερευνητικά κέντρα που θεωρούν αξιόπιστα και τους αναθέτουν τη μελέτη ερευνητικών προβλημάτων.

    Αντίστοιχα, η λειτουργία των πανεπιστημίων διευκολύνεται από τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, επειδή δημιουργούνται δυνατότητες για απόκτηση σύγχρονου εξοπλισμού, για υποτροφίες σε μεταπτυχιακούς, κυρίως, φοιτητές που εμπλέκονται στις έρευνες κ.ά. Αυτή η συνεργασία φέρνει σε επαφή την εκπαιδευτική διαδικασία και την παραγωγή». (Τεχνολογία, για τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου, σελ. 99). Ολόκληρο το άρθρο.

  • Πρόβλεψαν την ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων: «Για παράδειγμα, μέχρι σήμερα θεωρείτο κανείς επιτυχημένος όταν κατάφερνε να περάσει τις εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο, χωρίς συνήθως να έχει ερευνήσει αν οι σπουδές αυτές τον ικανοποιούσαν και για ποιο λόγο, αν έτσι θα κατάφερνε να έχει επαγγελματική επιτυχία κτλ. Σήμερα όμως υπάρχει μεγάλη ανεργία στους πτυχιούχους, οι πανελλαδικές εξετάσεις μάλλον θα καταργηθούν ενώ τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δείχνει να αποτελούν μια πραγματικότητα που πλησιάζει. Τα δεδομένα αυτά δείχνουν ότι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε καθαρά γιατί θέλουμε να επενδύσουμε τέσσερα τουλάχιστον χρόνια από τη ζωή μας στις σπουδές αυτές». (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός - ΣΕΠ, Γ΄ Γυμνασίου, βιβλίο καθηγητή, σελίδα 79). Ολόκληρο το άρθρο.
  • Το ΝΑΤΟ προωθεί την ειρήνη! : «Σκοποί και δραστηριότητες που προωθούν τη δημοκρατία, την ειρήνη, την κοινωνική αλληλεγγύη και την οικονομική συνεργασία σε διακρατικές συνεργασίες (ΝΑΤΟ, ΟΗΕ) και υπερεθνικές οργανώσεις» (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, σελίδα 238). Ολόκληρο το άρθρο.
  • Φτωχαδάκια και... λεφτάδες: Ποιος μπορεί να αγοράσει το αρκουδάκι; Η Υπατία έχει... ΕΥΡΩ. Ο Νίκος έχει.... ΕΥΡΩ. Η Κορίνα έχει... ΕΥΡΩ. Το αρκουδάκι μπορεί να το αγοράσει... (Μαθηματικά Α' Δημοτικού, τετρ. εργασιών σελ. 16). Ποιος μπορεί να αγοράσει το παιχνίδι; Η Μαρία έχει... ΕΥΡΩ. Ο Χασάν έχει... ΕΥΡΩ. Η Αρτεμη έχει... ΕΥΡΩ. Ποιος μπορεί να αγοράσει το παιχνίδι; (Μαθηματικά Α' Δημοτικού, τετρ. εργασιών σελ. 23). Ολόκληρο το άρθρο.
Τα παραδείγματα είναι πολλά, δεν βρήκα κάποια πιο χτυπητά που είχαν πρωτομπεί το φλεβάρη νομίζω. Στη στήλη "Νέα Βιβλία" του ριζοσπάστη, σχεδόν κάθε μέρα υπάρχουν παραδείγματα και της κακής ποιότητας των νέων βιβλίων, αλλά και της προσπάθειας που κάνουν να ριζώσουν μέσα στα μυαλά των παιδιών ζητήματα όπως η ανταγωνιστικότητα, η επιχειρηματικότητα, το "καλό" ΝΑΤΟ, κτλ κτλ.

Θα επανέλθω στο θέμα δρυμήτερος,
τσοκτσοκ

Δεν υπάρχουν σχόλια: